söndag 26 juni 2011

Midsommardagen i bilder...

Vi åkte ut till pappa för att äta lite midsommarmat och umgås med min faster och hennes familj.
Syrran och hennes snubbe Freddan var också där.
Får ni också associationerna att Fredrik är en lite slöddrig sak med begynnande ölmage, reklamkeps och snus under läppen nu.
Det är i alla fall inte sant så här ser snubben ut till hälften dold av en lampa och syrran med en blomma i fejjan :-)

Bilden är från kusin Emmas student firande.


Franska Faran redo att ta familjen ut till Färingsö

E redo för en dag hos morfar

M & E plockar smultron

Morfar vakar så att ingen stjäl grannens smultron.
Det är viktigt att tänka på grannsämjan

En prästkrage i all sin prakt

Små grodorna, små grodorna....
Eller förresten, det är en gris och två hundar.

E vill vara med

En sådan här hund får man klappa
fast man inte känner den.

E och morfar

Lilla glader i vagnen

Börjar det regna nu?!
Det gjorde det inte men det droppade från trädet.

Lilla bus som egentligen ska sova.

Men hellre busar med mamma.

Blixten på promenad

E följer med när Blixten ska rastas.

Kom Blixten, här går vi....

Trötta kossor vilar sig i form..

Märkeskor är det visst också..

Avslutningsvis lite gräs som
svajar i vinden.
Jag inser nu att jag glömde helt bort att ta bilder när vi käkade midsommarmaten. Trist eftersom att jag inte fått en enda bild på min faster och hennes familj. Den enda jag har är en suddig en från vår promenad.

Blixten rastar matte...


1 kommentar:

  1. Tack för en trevlig dag och... Faster för sig bäst på suddiga bilder ;) // Faster Mangs

    SvaraRadera