onsdag 15 juni 2011

Är det bara jag

Såg en film idag, Princess Bride heter den. Jag är lite såld på sagofilmer såsom Narnia, Willow och Den oändliga historien och denna film var en sådan.
Döm av min förvåning när jag såg en av skådespelarna som medverkar i serien House spela huvudrollen i denna film.
Varför skulle det vara så konstigt undrar ni nu.
Inte det, okej men jag berättar ändå. Filmen är inspelad 1987 och han såg ut då som han gör nu, det fick jag inte alls i hop. Det är ju faktiskt nästan 25 år mellan filmen och serien och han har ju inte åldrats ett dyft.

Jag var tvungen att goggla och inser då att det inte alls är samma person. Han i House är ett år yngre än mig och var alltså inte ens tio år 1987 vilket genast utesluter han som huvudrollsinnehavaren.

Är det bara jag som tycker dessa två är extremt lika.

Jesse Spencer

Cary Elwes
Så här ser Cary Elwes ut idag och då är de plötsligt inte så lika längre.


Ni tycker säkert inte att de är så lika men håll med om att det inte är helt galet att jag tog miste, eller jag förstod väll någonstans att det inte var samma person med tanke på tidsaspekten men det gav mig huvudbry.

Ganska meningslöst inlägg men jag vill bara dela med mig av mina tankar. Är det nu någon som snubblar över denna film som jag gjorde behöver ni inte fundera.
Det är inte han i House....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar