fredag 24 juni 2011

I denna ljuva sommartid....

"Vilket fantastiskt midsommarfirande på Överjärvagård. Traditionsenligt med stång, dans och picknick. Trevligt sällskap och god mat. "
Så här skulle det kunna stå i min status på facebook.........
Men då ljuger jag, inte helt för sällskapet var trevligt och maten var helt okej men i övrigt.
Man har en bild av hur allt ska gå till och inte allt för sällan överrenstämmer det inte riktigt med verkligheten i slutändan. Precis så var det idag, det var massor av bilar så vi fick parkera typ en kilometer i från där vi skulle vara. Så klart hade vi ingen vagn med till E. Vi hade massor att släpa på och när vi kom fram fanns det inga bra picknick platser kvar så vi fick sitta på en inte allt för angenäm plats på sidan av kan man säga. Det fanns inga djur där som vi hade lovat E och fiskdammen var kanske inte den roligaste. Det var nog iof jag som tyckte det, E verkar vara nöjd och det är ju huvudsaken.
När vi skulle gå tillbaka var E supertrött och A jättearg för att han precis hade ramlat.
Någonstans kan jag liksom känna lite att det inte är värt det. Varför ska man alltid jaga den svenska drömmen av en perfekt familjesammankomst. Det hela tenderar ju alltid att bli förstört av stress för att få allt i ordning, få allt med sig och få allt med sig tillbaka igen.

Nu låter jag väldigt klagande och det känns inte helt rätt så här på midsommarafton för som jag sa så var det väldigt trevligt sällskap vi hade med oss och barnen verkade ha skoj. Det är väl bara det att det ofta blir mycket jobb för en kanske inte lika angenäm upplevelse som man hade väntat sig.
Nu är jag ju rätt säker på att allt hade blivit lite bättre om vi bara hade varit där i tid men då jag trodde att det började klockan 13:00 och vi är kroniskt sena och var där klockan 13:45 ungefär och det visar sig att evenemanget började klockan 12:00 så var vi nästan två timmar sena. Alltså inte så konstigt att alla bra parkeringar var tagna och att det bara fanns en picknickplats vid sidan av.

Men nu tar vi nya tag, packar ner lite smått och gott i korgen igen och går hem till det trevliga sällskapet.
Något säger mig att det är så mycket bättre att vara på hemmaplan även om där inte finns en stång.
Något att tänka på till nästa år kanske.

Lite bilder har jag i alla fall

Knoll och Tott

M

Det trevliga sällskapet

Platsen lite vid sidan av...

Stången och alla andra som var där i tid.

E & J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar