tisdag 30 augusti 2011

Vad tror ni?

A sitter roch knappar på telefonen och kastar den sedan i golvet. Detta upprepar han om och om och om igen. Jag undrar om han ringer upp någon med sitt knappande, eller om telefonen verkligen är konstruerad att tåla sådana tuffa tag.
Kanske bäst att jag går ut och kollar.

PAUS........................................






Det var tur att jag gick ut och kollade för han hade lyckats komma åt någon slags återuppringningsfunktion.
Synd att han inte kan berätta hur han gjorde för jag skulle gärna vilja kunna det. Har ofta funderat på det men har ingen aning om hur man gör.

När jag tankade ur dessa bilder nu såg jag två andra bilder som jag tog när vi käkade lunch förut.
Visst ser han inte så lidandet ut? Visst ser han ganska nöjd och glad ut?
Jag gav han blodpudding till lunch och har lite dåligt samvete för det. Det är ju så otäckt med blodpudding, jag gillar det inte alls och får lite dåligt samvete för att jag ger det till A som inte fattar bättre än att han moffar i sig allt som ställs framför han.


Men han verkade gilla det och det är ju faktiskt ganska nyttigt så jag fortsätter nog att mata han med det framöver också, även om det känns lite elakt.
Jag får alltid dåligt samvete när jag ger barnen något jag själv inte tycker om. Å andra sidan är det oundvikligt då det är ganska mycket som jag inte tycker om.
Jag försöker verkligen att inte överföra min kräsenhet på barnen för det är faktiskt väldigt jobbigt att vara kräsig och känslig när det gäller mat.

Aj då! Nu lever telefonen farligt igen, bästa jag går ut och räddar den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar