söndag 28 augusti 2011

Jag är tillbaka

Efter ett litet avbrott för alla stadier av en kräftskiva.

Det har varit förberedelser - genomförande - efterarbete.

Det var en mycket trevlig tillställning som bjöd på allt vad en kräftskiva ska innehålla.
Kräftor i stora lass, västerbottenpaj, papperstallrikar, nubbe och sång.
Ja lite mer förstås men i stora drag så. Humornivån var så låg den kan bli vid några tillfällen och det är väl också precis så det ska vara på en kräftskiva.


Jag hade velat ha lite bilder tidigare på kvällen när barnen åt men det fanns inte möjlighet till det.
Två ettåringar som skulle äta, tre treåringar som skulle äta och så skulle vår mat fram på bordet.
Det var organiserat kaos här och inte tillfälle för fotografering men barnen hade sitt eget lilla bord där de satt och åt köttbullar med potatiskroketter så de nästan sprutade ur öronen. De verkar ha bra inflytande på varandra när det gäller att äta i alla fall.

Efterätten
Johan hade gjort dessert.
Den var så god, så god, så god. Tänk er, Kladdkaka, Daim, Jordgubbsmousse, Jordgubbar.
Tänker ni? Känner ni hur det vattnas i munnen? Mmm precis så gott var det.
Här är receptet för den som känner att ni bara måste testa.

Smarriga jordgubbstårtan

Det togs en del bilder under kvällen, inte så bra bilder om jag ska vara ärlig.
Det togs många närbilder, extrema närbilder, så nära att objektet inte ens fick plats.
Men påsarna under ögonen de syns, jojomensan. De är så stora att jag inte behöver ta en enda kasse nästa gång jag åker till Maxi och storhandlar.



 Det togs glada bilder......



Det var en lyckad kräftskiva och det fina vädret gjorde att vi inte fick använda vår nya infravärme, ja vädret var så bra att vi inte ens hade glaset för på balkongen. Jag kan nog dra mig till att säga att det var den varmaste kvällen på hela sommaren, ja det tror jag allt att det var.


När jag gick och lade mig i går eller rättare sagt tidigt, tidigt i dag så trodde jag inte att jag skulle komma ur sängen när barnen vaknade. Men A vaknade klockan åtta och jag var faktiskt riktigt pigg oförskämt nog. Det lär komma i kapp mig framåt kvällningen gissar jag för jag är inte van att nattsudda.
Jag tog tag i resterna från i går och nu ser det ut så här på balkongen igen.


Alla spår är som bortblåsta så om någon kommer och klagar på att vi störde kommer mitt svar att bli.
- Vadå, kräftskiva.. Nää det var inte här... Måste varit våningen ovanför oss i så fall.
När jag tänker efter så tror jag nog att jag hörde något därifrån, det lät lite svagt men var något i stil med,
When I was a pretty little baby.................




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar