tisdag 16 augusti 2011

Jag kan inte göra annat än återgå till det här med mat

Just för tillfället är det mat som präglar mina tankar den mesta av min vakna tid.
Jag kan konstatera att jag mer eller mindre varit hungrig konstant i lite mer än 24 timmar nu.
Men nu ska ni inte tro att jag svultit mig, att jag inte har ätit, nej då, jag har ätit. Jag har bara inte ätit precis just det som min hjärna allra helst vill att jag ska äta, FETT och SOCKER. Jag har heller inte ätit lika mycket. Det är en del i min den här lilla hälsosatsningen jag gör, jag ska minska mina portioner för jag har ätit alldeles för mycket mat. Jag måste minska min magsäck och det är svårt utan att känna hunger en liten period. Detta får då till följd att jag tänker mycket på mat, är ovanligt uppmärksam på mat reklam och allra helst den som är från McD och dylika restaurangkedjor. Vi skulle kunna säga att maten är i fokus hos mig just nu. En annan sak jag tänker mycket på är vad vi ska äta till middag. Jag måste knåpa i hop någon form av GI inspirerad middag på ingredienser vi har hemma för jag vill helst undvika affären, där finna alldeles för mycket frestelser.
I går var jag tvungen att handla för vi hade inga blöjor men då var jag stark och jag vet inte hur många gånger i ett så här tidigt skede av processen jag klarar att vara så stark. Att ha karaktär är inte det jag är mest känd för. I går blev det i alla fall till middag, Kassler med kantareller och quinoa sallad med morot, broccoli, tomat och gurka.
Det var gott men för mig som inte tänt av och blivit av med fett och sockerberoendet var det lite för nyttigt.

Jag fortsätter dock mitt fakirmässiga beetende eftersom att det är för en god sak, men vad trist det är.

Får se om jag lyckas komma ut på någon promenad senare, det skulle ju vara bra förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar