torsdag 18 augusti 2011

Project Playground

Jag har precis varit inne och hoppat runt på PPG´s hemsida och känner att jag måste slå ett slag för dem nu igen, det var ett tag sedan sist.
Jag personligen känner för de"små" organisationerna. De är mer transparanta och hjälpen märks på ett helt annat sätt. Här är det inte någon jätteorganisation som i sig kostar pengar och äter upp en massa av donationerna. Projekt playground köper inte dyr reklamplats i tv utan uppmanar på sin hemsida att det finns fler sätt att hjälpa till, att sprida deras budskap är ett och det gör jag just nu, reklam helt gratis.
De uppmanar till att gå med i deras facebook grupp så nu gör jag också det, uppmanar alltså.
Gå med, gör det nu och gör det här PPG på FB.
På hemsidan står det också vad de behöver pengar till just nu. Känns inte det bra att veta att pengarna jag skänker går till fotbollsskor, leksaker eller blir ett bidrag till den minvan de behöver köpa.
Personligare helt enkelt.

Det finns säkert massor av små projekt och organisationer både i Sverige och utomlands som är jättebra men jag känner lite extra för just detta. Säkerligen för att jag har träffat tjejerna bakom, det blir mer ännu mer personligt då och givetvis gör det sitt till. Men så är det ju, man trillar över något av en slump, i en blogg exempelvis och så blir det som det blir.
Dessutom kan jag inte låta bli att vara lite nöjd att jag träffat någon som parkerar sämre än jag själv. Det bär mig emot att hänga ut en person på det här sättet men då jag själv får höra från min treåriga son att "mamma, du parkerar som ett ärschle, ja då måste jag ta tillfället i akt.
Hon är förmodligen en jättebra bilförare och parkerar som en gud i vanliga fall men jag måste få påtala att det finns fler än jag som misslyckas med parkeringar.

Usch nu framstår jag som någon som står och glor i fönstret vilket inte riktigt är sant men vi har utsikt över parkeringen så det var lite svårt att missa.

Men men parkeringen var bara ett litet sidospår, jag vill bara göra lite reklam och hoppas att kanske någon av de få läsare jag har går med i FB gruppen eller sprider budskapet vidare så blir det som ringar på vattnet.




De som vill kan även titta in på Make Up Store och köpa läppglans för de har ett samarbete med PPG.



Det ser riktigt snyggt ut så dit tänker nog jag ta en tripp snarast möjligt.

Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar