måndag 8 augusti 2011

Da Beach

Idag är det fint väder här på Fårö så vi tog knattarna och vandrade till stranden.
Stranden är en härlig plats...............
För alla som går på två ben och inte behöver vagn.
För alla som inte använder blöja och således slipper ett kilo sand mellan skinkorna när blöjan ska bytas.
För alla som har vett nog att förstå att kombinationen stoppa handen i sanden och sedan tummen i munnen inte är rekomendera.
Summan av kardemumman är att föräldrar med barn över tre år kan nog trivas ganska bra på stranden.
Vi har inte det och kommer resten av veckan hålla oss vid poolen istället trots att stranden är superfin.

Vi fick några strandbilder i alla fall...









Någon sa till mig att ofta är det så att känslan vill men inte förnuftet och det är så sant.
Från och med nu tänker jag göra det lätt för mig så att även jag kan slappna av. Det spelar ingen roll hur fint det är eller hur mysigt vi vet att det kan vara, är det inte barnvänligt blir det inte bra. Blåsande sand är inte babyvänligt dessvärre.
Nu är vi hemma vid stugan, A sover äntligen (peppar, peppar). Han har aldrig varit så svårsövd och så orolig som han är här. Han känner sig verkligen inte hemma stackarn och är således som ett plåster på mig. Nu tänker jag ta tillfället i akt och ligga i solstolen lite så att jag kanske, kanske kan gå från att vara likblek till lite rödlätt i hudtonen åtminstone.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där! Vi gjorde ett besök vid stranden på Kreta men kom snabbt underund med att poolen är ett bättre och mer barnvänligt alternativ! Men det ser ju så härligt ut på stranden :-) kram

    SvaraRadera