lördag 20 augusti 2011

Inte mycket

Idag har jag inte mycket att skriva hem om. Det har regnat nästan hela dagen och då menar jag regnat, regnat. Så där så hela världen är grå och det ska krävas enormt mycket för att man överhuvudtaget ska sätta ens en liten tåspets utanför dörren. Det var så i alla fall ända till tidig kväll, då sprack det upp och blev strålade solsken.
Jag och E hade hemmabio. Vi tittade på Cars och E åt popcorn.
- "Vi har bio hemma mamma" sa han och lutade huvudet mot min axel.
Sådana stunder är mysiga, sådana stunder är bra att ta tillvara och arkivera i minnet.
Dessa stunder är bra att ta fram för sin inre syn när man låter som en trasig grammofonskiva och upprepar för femtioelfte gången att han ska plocka upp sina leksaker, borsta tänderna eller komma och sätta sig vid bordet för att vi ska äta.
Vi hade tänkt gå och se Cars 2 i morgon men jag fick inside information att den filmen inte riktigt lämpar sig för treåringar. Den är lite läskig, lite mörk och lite för mycket James Bond i tecknat bilformat fick jag höra och det var inte det vi hade tänkt oss så det får vara. Tyvärr fanns det ingen annan film som verkade passa heller så vi bestämde med E att vi ska köpa "Elias och jakten på havets guld" i morgon så får det bli en till hemmabio istället.


Känns jättedumt när vi har pratat om att gå på bio och att vi ska se Blixten men inte hade jag en tanke på att den skulle skilja sig så mycket från ettan.
Som tur är har inte E snöat in så där jättemycket på just filmen Cars. Han älskar Blixten men är ganska likgiltig när det gäller filmen. Han är mest förtjust i alla bilar och vad de heter. Han har fått en bok med alla karaktärerna i och den gillar han.

Nä nu ska jag gå och pussa lite på mina sovande barn och sedan krypa till kojs själv.
Nä inte riktigt sant faktiskt, jag kommer bara kika försiktigt på A för han vaknar om man är där och petar, det har jag fått  lära mig den hårda vägen. E däremot kan man lyfta i tårna utan att han vaknar.

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar