måndag 15 augusti 2011

Nu är tiden kommen

Idag började M att jobba, E börjar dagis i morgon och det är bara en månad kvar till jag ska börja jobba igen. Det är vanligt förekommande i ett skede som detta att säga att "Nu ska jag börja mitt nya liv". Jag tänker inte säga så, jag ska inte börja något nytt liv. Jag känner mig rätt nöjd med mitt liv som jag lever och tänker fortsätta med det. Däremot ska jag leva mitt liv lite annorlunda, jag ska tänka lite mer på hur jag förvaltar min hälsa för att få ut mesta möjliga avkastning. Jag kan inte med gott samvete kalla mig tjock, det är inte rättvist mot de som faktiskt är kraftigt överviktiga. Det jag kan säga är att jag är lite för kort för min vikt och behöver därför dumpa några kilo samt omfördela mina resurser lite. Jag behöver gräddas lite så att det som dallrar blir lite fastare skulle man kunna säga. Det bästa vore väl om det som sitter runt midjan förflyttade sig lite mer norrut så kanske vissa kroppsdelar kan forma sig lite mer som myggbett vilket är en klar förbättring än de slappa flundror som hänger där nu. Men det är väl lika troligt som att mitt svindyra gymkort får mig i bättre form utan att jag behöver sätta min fot där. Rent önsketänkande alltså.
Nä, det jag får satsa på är att smala till mig lite, fasta till mig lite, få bättre kondis och komma i bättre form helt enkelt genom bättre kosthållning och mer motion.
Jag som har magkatarr måste även tänka på vad jag stoppar i mig i det hänseendet vilket jag inte gjort denna semester och får lida för nu dessvärre. Å andra sidan hjälper det mig att komma i gång och i går kväll gjorde jag något jag ALDRIG har gjort förr. Jag kastade en halv 200 g Marabou Daim (chokladkakan).
Bort med alla frestelser ur min åsyn, nu ska här formas så det förslår.




2 kommentarer:

  1. Dags att flytta till solsidan :)

    http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-stora-ursvik-sundbybergs-kommun-marieborgsgatan-45-2368137

    SvaraRadera
  2. Nja, jag vet inte det jag. Har hört något om vilda kräftskivor på den där gatan. Dessutom känner sig M sugen på husvagn så vi kanske t.o.m säljer lägenheten ;-).

    SvaraRadera