onsdag 17 augusti 2011

Dagens födointag so far

Till frukost blev det filmjölk med skivad banan och lite kanel.
Till lunch blev det min egen tonfiskröra på hårt bröd med, inte helt otippat avocado till.
Jag blev lite wild and crazy och lade till en tomat också för att få lite färg på det hela.


Röran ser inte mycket ut för världen men den är faktiskt god.
Det är tonfisk, keso, majs, lite gräddfil för att den inte ska bli så torr, lökpulver för den late och hackad lök för den som vill det, (Jag tar alltid lökpulver) dill och salt & peppar.
Vanligtvis brukar jag inte ha keso i utan fetaost vilket givetvis är ännu godare, men nu är det smalvarianten som gäller.
Den här röran är supergod i en baguett, mellan två skivor vitt formbröd eller på pasta men då jag försöker hålla igen på kolhydraterna fick jag nöja mig med lite knäckebröd idag.

Nu är snart balkongen färdig :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar