fredag 19 augusti 2011

Stoj och stim

Vi har haft playdate här hemma idag och det har varit livat värre.
Det är så kul att se barnen leka med varandra och ha så kul.
Enligt prognosen skulle det vara dåligt väder idag och då bestämde vi oss för att vara inne. Än en gång har SMHI totalt misslyckats med att spå vädret och det var strålande solsken istället för regn.
Det verkade inte barnen bry sig ett dyft om för de lekte så det stod härliga till ändå och det är huvudsaken.
E målade sig och en kompis med mascara, det satt i rätt region i ansiktet så han har definitivt koll på var det ska sitta. Han har bara inte riktigt precisionen ännu för det mesta hamnade runt ögonen och på ögonbrynen.

Just det, jag har ju glömt att berätta att jag var ute och joggade igår igen.

Så här såg jag ut när jag kom hem


Kan ni förstå hur otränad jag är när jag ser ut så där i fejset efter 3,5 km.
Det gick dock lite snabbare denna gång så kanske att min kropp börjar förstå att så här kommer det att vara framöver och det är bara att bita i hop och kämpa på.
Ser ni där jag pekar med fingret?
Det är mitt gravid, föda barn och amma stubb. Jepp, hade likadant efter E och precis lagom till det är dags att börja arbeta har det växt ut så där lagom mycket att det verkligen syns men det är för kort för att lägga ner. Vad är det för något, varför blir det så och precis just där?!?
För att verkligen förtydliga....

Ser ni, jag håller längst ut i toppen på håret och det är inte långt från skallen men det syns #*!!#*! väl.
Nåja, det är ju lätt fixat, bara att gå till en laserkirurg, hosta upp en fem, sex tusen så är problemet ett minne blott. Eller så kan jag härda ut, låta det växa, se ut som ett miffo och spara fem, sex tusen. Ja så får det nog bli.

Nä nu ska jag och min tofs gå och städa E´s rum efter leken och så ska jag försöka väcka han. Han var helt slut och somnade på soffan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar