tisdag 10 februari 2015

Ja men varför inte....

Önskemål från barnen var idag att vi skulle ha en FinTisdag hemma och äta vid bordet i vardagsrummet.
Jag hade inget skäl som var gott nog för att säga nej så därför blev det så.


Det var ett bra förslag för varför skulle man inte kunna göra en vanlig korv med makaroner vardag lite piffigare.

Det blev Prinskorvspett med tennismakaroner i dag. Det var kalvprinskorv med 77 % kötthalt.
Elias tittade direkt misstänksamt på den och frågade om det var vanlig prinskorv (läs - är det en prinskorv a la hotdogformat). Dilemma för mig eftersom att jag har ett pokerfejs som är lika med noll. Samtidigt vet jag, att yppar jag något om att detta är en ny form av prinskorv och dessutom av kalvkött skulle de inte kasta en blick ens på den stackars korven som ju egentligen är en bättre korv än andra korvar, men säg det till barnen så de köper den förklaringen.
Mitt svar var lite kryptiskt - Vad är en vanlig prinskorv, alla prinskorvar är väl vanliga prinskorvar.
Typ som att nu ska vi inte göra skillnad på korv och korv här för alla är minsann lika mycket värda. Inga korvrasister i mitt hem tack. Han hade ju kunnat genomskåda mig direkt bara genom att titta på min lätt nervös uppsyn att detta minsann inte alls är en "vanlig" prinskorv.
Som tur var så släppte han det och tog en tugga som tydligen var godkänd för han åt säkert en fyra till fem korvar skulle jag tro.
Puh... Kalvkorven hade passerat genom nålsögat och det kanske är så att vi faktiskt kan byta ut ännu en Hot Dog måltid i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar