söndag 8 februari 2015

Nattvandring

Ibland händer det att jag är ute och nattvandrar.
För mig betyder nattvandring sannolikt inte samma som för en tonårsförälder.
För mig betyder nattvandring att jag inte kliver ur samma säng på morgonen som jag lade mig i kvällen före.
Så här var det i natt......
Elias kommer in till oss...
Jag lämnar plats (för jag vet hur han sover) och går in till hans säng......
Efter ett tag (jag han precis slumra till) kommer Elias in och kryper ner bredvid mig i hans säng. Jag orkar inte flytta mig igen och vi båda ligger där och somnar......
Jag vaknar av att Elias sparkar mig på låret där jag har min lårkaka från det tidigare fallet i veckan och inser att det inte är någon bra idé att ligga kvar där....
Jag går tillbaka in i min säng.....
Ska precis somna, då kommer Elias in i vårt sovrum igen.
Jag inser att han vill sova med mig... Punkt!
Det är ju ändå mer plats i vår säng än i hans så jag inser att det är lika bra att ligga kvar.
Vi somnar.....
Tiden går...... Vet inte hur länge.....
Alex kommer in



Jag drar absolut gränsen vid fyra i sängen och lämnar min plats till Alex.
Går in till Alex säng istället och nu har Elias somnat så hårt så han märker inte att jag går.
Lägger mig i Alex säng som inte i närheten är anpassad efter min vikt men vid detta läge är till och med hans hårda madrass som ett moln bara jag får ligga i fred.....

Det var där jag vaknade i morse av att Alex kom in och kröp ner men då var det morgon så då var det bara mysigt att ha en liten varm och go unge att krama.

Jag tror många småbarnsföräldrar känner igen sig i denna underbara reklamfilm från IKEA.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar