fredag 13 februari 2015

Min recension

Då var det gjort och jag kan lägga den mest hypade filmen på länge till handlingarna.
Det var en speciell känsla, redan i godisaffären pratades det om filmen, killen i kassan frågade med glimten i ögat om vi skulle gå på bio för det verkade som att varenda kvinna skulle göra det, inklusive hans egen fru.

Det nästan kokade i biosalongen innan och fördelningen kvinnor och män var helt klart övervägande kvinnor. Killen som skulle presentera filmen och säga att telefoner skulle stängas av osv. kunde inte snabbt nog förmedla sitt budskap och ta till flykten därifrån.

Personligen hade jag inga speciella förväntningar, jag är lite avogt inställd när det blir för hypat. Att filmen skulle skilja sig från boken förstod jag för om den hade varit precis som boken så hade den inte fått visats på en biograf med åldersgräns 15 år.

Jag håller med de som säger att filmen är bättre än boken. Boken blev överdriven medan filmen är oerhört snyggt gjord. Detaljerna från boken finns där och man känner igen sig. Det finns snärtiga kommentarer som lockar till ett igenkännande småleende eller öppenhjärtliga skratt vid väl valda tillfällen utan att bli överdrivet.

Jag rekomenderar absolut att se den. Jag tycker det är en av de bättre filmer jag har sett på länge och med anledning av att det är alla hjärtans dag i morgon så får det bli hjärtan som symbol.
Jag ger den följande betyg:




Det var kanske till min fördel att jag inte visste vad jag skulle förvänta mig men kort sagt gillade jag den jättemycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar