måndag 23 februari 2015

Jag lyckades.....

Skidkläder är nu inhandlade. De var slut i webshoppen men fanns i en butik så det löste sig.
Middag behövde vi inte heller fixa för grannarna bjöd in oss på lasagne.
En riktigt trevlig måndag måste jag säga.
Ja bortsett från tandläkarbesöket i morse förstås.
Tydligen har jag en tand med en gammal lagning som måste fixas till, det har blivit ett litet hål i anslutning till lagningen. Detta kommer att fixas till för en ringa kostnad på 2 000 spänn.
Det ska dessutom göras vid annat tillfälle, jag hade ju hellre gjort det med en gång så hade jag åtminstone sluppit gå dit en gång till.

Nu måste jag nog börja med tandtråd.
Precis som jag måste göra varje gång jag har varit hos tandläkaren. Jag måste göra det i ungefär två veckor och sedan måste jag inte det längre förrän nästa gång jag har varit där.

Fluor borde jag också börja använda, alltså skölja, inte bara ha i tandkrämen. Det brukar jag också komma på i anslutning till tandläkarbesöket.

Jag borde också sluta äta godis, det finns många fler anledningar till att jag borde göra det. Det är ju bara det att anledningarna till att äta godis brukar vara ännu fler.




I två minuter rinner sand... Borsta noga varje tand
(Ramsa från barndomen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar