lördag 7 februari 2015

Risotto är ju alltid risotto..........

I kväll blev det en middag som jag har längtat efter så himla länge.
Skaldjursrisotto med halstrad tonfisk och pilgrimsmussla.
Måltiden intogs också efter barnen hade gått och lagt sig vilket gjorde att vi faktiskt fick njuta den i lugn och ro. Jag älskar mina barn men de har ännu inte förstått tjusningen av att sitta i lugn och ro och njuta av en måltid.



Till detta ett glas kall Chablis


Är inte så duktig på vita viner så jag vet inte riktigt om det här är bra eller ej ur en vinkännares perspektiv men jag tyckte om det.
Är i ärlighetens namn inte så bra på viner över huvudtaget, jag brukar gå på sådant jag provat och vet att jag gillar och känner jag mig sugen att prova något nytt går jag på flaskans utseende.
Förmodligen är det som att svära i kyrkan för någon som kan viner men det funkar för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar