måndag 9 februari 2015

Hackad dag

Åkte tidigt till jobbet och körde några timmar och nu efter lunch jobbar jag hemma.
Elias är sjuk (läs frisk men smittar i dryga 24 timmar till).
Jag har precis sparkat ut barnen i det fina vädret, de klättrar på väggarna och gården är barnfri för tillfället så då kan ju lilla smitthärden passa på att leka av sig lite.




Mattias kommer tillbaka och byter av mig om några timmar för då ska jag tillbaka in till stan för att fixa risbusken jag har på skallen. Ett besök hos FrisörOlle kommer sitta fint nu.
Jag ser inte riktigt klok ut i huvudet, speciellt inte eftersom att jag tvättade håret, struntade i att borsta det och flätade medan det var blött. I morse 36 timmar (eller något åt det hållet i alla fall) timmar senare när jag tog ur flätan så insåg jag att det inte var någon bra idé att göra så. Ronja Rövardotter och jag hade ungefär samma frilla kan man säga.


Alltid lite ångestladdat att gå till frisören när man har misshandlat håret. Det är lite som att gå till tandläkaren när man vet att man har slarvat med tandtråden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar