lördag 31 december 2011

Nyårslöfte

Ska man ha nyårslöfte eller ej, det är den stora frågan. De senaste åren har jag haft som löfte att inte ha några löften och de har jag lyckats hålla.

Nu har jag bestämt mig för att ändå satsa på några löften inför 2012.

1. Jag ska gå ner de där efterhängsna kilona som gör att jag inte kan klämma ner röven i mina favorit jeans.

2. Sparkontot ska få första hjälpen efter föräldraledigheten.

3. Jag ska sluta vara så hönsig när det gäller barnen. Ett rent löjligt löfte för det kommer jag absolut inte att hålla. Men rent statistiskt sett kommer jag i alla fall omöjligt att klara av att hålla alla och då kan jag lika gärna bestämma på förhand vad jag kommer misslyckas med. Att planera är A och O.

4. Jag måste börja röra på mig mer. Hur jävla svårt kan det vara egentligen, det är ju inte ens någon vinter att prata om. Ut i spåret med dig din lata kossa!!! Att jag ska lyckas med löfte nummer ett är ganska avhängt att jag lyckas med detta.

5. Jag ska säga upp mitt medlemskap på SATS. Det är ganska motsägelsefullt om man tänker på löfte fyra men ligger i linje med löfte nummer två. Jag måste ha ett billigare alternativ om jag ska vara stödmedlem för jag kommer nog försöka att utnyttja motionsspåret så mycket som möjligt.

När jag summerar mina löften så ser jag ju att merparten går i hälsans tecken vilket talar för att jag kommer att misslyckas. Men friskt vågat hälften vunnet sägs det ju.

Jo just det, en sak till. Jag har ett löfte nummer

6. Jag lovar att inte lägga ut på facebook varje gång jag har tränat, för i ärlighetens namn, vem faan bryr sig egentligen.

Med det sagt så har jag bara en sak kvar, önska ett riktigt riktigt




 Jag önskar er alla ett underbart 2012 fyllt med kärlek, vänskap och lycka.

1 kommentar: