måndag 26 december 2011

Julen i Bilder

Eller så var det tänkt i alla fall.
Tyvärr verkar det vara något som inte funkar som det ska så det blir inga bilder nu.
Det får bli en annan dag.
Julen har varit bra, lite jobbig men bra. Det är ju alltid ett meck när man ska iväg och man släpar på grejer och det blir fullt ös hela tiden, men det är väl det som hör julen till.
Barnen har haft jättekul och vi med och det är ju huvudsaken. Jag ska dock inte sticka under stol med att det har varit fantastiskt skönt att bara ha varit hemma och slappat hela dagen idag.

Barnen har blivit överrösta med julklappar. Det är helt galet mycket och jag skyller inte ifrån mig för vi köper också mer än vad vi borde. A bryr sig inte så mycket, jag fick jaga han med paketen och till slut gav jag upp, öppnade själv och ångrade mig som sjutton att jag hade suttit natten innan och slagit in dem. Jag hade ju lika gärna kunnat placera ut dem i hans rum direkt och på så sätt kapat några steg på vägen.
Men det hade iof varit lite svårt att förklara för E eftersom att han tror att det är tomten som levererade paketen på natten till julafton.

E är supernöjd med sina klappar, och med A´s också för den delen.
Han är såld på Blixten 2 och blev därför superglad för sitt attackskepp från filmen som han fick från tomten. Han är även besatt av poliser och därför gjorde polisbilen modell XC90 självklart succé.
Polisstationen med en hel massa ljud gjorde förstås sitt till den också, för att inte tala om lek och lär - datorn, motorsågen, garaget, poliströjan och ja allt vad det nu var.
Han fick jättemycket fint och jag har ägnat hela kvällen åt att organisera om så att allt får plats.
Nä nu måste en del gammalt rensas ut och till födelsedagen så får det nog lov att bli lite mindre saker. Hoppas att jag kommer i håg det när det är maj månad.

Ätit har vi gjort, även det mer än vi borde men det hör väl också julen till. En massa god mat och en massa godis. En marsipangris av modell större fick sätta livet till i går kväll när jag tittade på Morden i Midsomer.
Polkagriskäppar är himla goda har jag kommit på och julmusten har flödat från en aldrig sinande ström.

I morgon är det dags att jobba men sedan är det ledig igen så morgondagen kommer nog att passera förbi utan några större problem hoppas jag.

Jag återkommer med lite bilder.

So long, good bye........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar