torsdag 15 december 2011

Slappna aldrig av

M hade möte på jobbet idag. A skulle vara en timme hos grannen eftersom att jag jobbar.
E vaknar och hostar en hel del, A är fökyld och jag är förkyld vilket får mig att ta beslutet att vara hemma idag så kan E också vara hemma och A likaså när M är på möte. Alla nöjda och glada.
M frågade mig om det funkade för mig, det går bra sa jag, har bara ett möte men det ordnar sig. De andra kan uppdatera mig i morgon.
Allt detta var innan jag pratade med en kollega och öppnade ett mail med ganska stora förändringsnyheter.

http://www.dn.se/ekonomi/skandia-liv-koper-skandia

Det går tydligen inte att vara hemma en enda dag utan att det händer saker. Det är alltid jobbigt att vara hemma när det sker stora förändringar. Nu är jag ju tillbaka i morgon så det är väl knappast någon fara på taket men jag blir rastlös av det. Jag blir nervös när jag inte hör korridorssnacket, när jag inte är med på de extrainsatta små informationsmötena. Det brukar inte vara så mycket info så här i början för när en sådan här nyhet kommer ut så vet ingen egentligen så mycket men ändå.

Jag får försöka använda min energi till att få saker gjorda här hemma istället.

1 kommentar:

  1. Jag kan lova att jag var tacksam över att vi hade Finance day just igår så att jag fick "vara med". Det jäses fruktansvärt när jag fick nyheten och var ensam hemma.

    SvaraRadera