tisdag 13 december 2011

Facit

Blev ganska nervös när jag så smått började läcka redan när det var Luciatåg på Bolibompa i morse.
Klädde på lilla tomten som blev så här fin.



Vi promenerade till förskolan och där drällde det in, Lucior, tärnor, tomtar, stjärngossar, pepparkaksgummor & gubbar

A väntar på att brollan ska visa sina talanger.
A hann tröttna ur och jag fick ila hem i full fart och hämta vällingflaska och Hoppsan. Kunde inte tvinga M eftersom att han hade feber, attans otur för mig.
Jag han tillbaka till tåget och hör och häpna så lyckades jag hålla tårarna borta genom att gå all in med fotografering. Som vanligt fokuserar jag så mycket på att fota att jag inte tittar på det som utspelar sig framför mig. Det är ju kul med foton men det är ju kul att faktiskt titta och lyssna också.

Min lilla bustomte som precis har fått syn på mig.
Efter tåget var det bara att skynda till bussen. Jag fick beröm av chauffören för mitt löpsteg men var helt slut när jag väl kom på plats.
Om jag fick välja skulle jag mycket hellre ha lucia på eftermiddagen för jag tycker att det är så stressigt när man ska i väg till jobbet efteråt.
Men vi får väl se nästa år, då är det ju två tåg så då är det nog lika bra att ta ledigt den här dagen.
Jag kan i alla fall konstatera att Luciatåg kan man inte få för många av. Såg ett på jobbet också och jag måste säga att de var lite mer skönsjungande men inte i närheten av lika fina som alla förskolebarn som var så duktiga. 

Nu känner jag mig rätt hängig så jag ska ta ett bad, en kopp lakritsglögg och läsa min bok.

Trevlig Luciakväll på er alla!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar