torsdag 16 februari 2012

Rödröv

Hur förhåller man sig till en röd röv??

Alltså så här ligger det till, A bajsar jättemycket. Han har alltid varit en storbajsare, speciellt om man jämför med E som liksom kör en gång per dag, varken mer eller mindre och har gjort så sedan späd ålder.
Detta får en negativ påverkan på A´s lilla stjärt. Den blir sliten helt enkelt och det gör ont på han.
I kväll har han fått gå nakenfis och vi har smörjt och talkat som bara attan.

Nu har jag förstås ångest över om han ska få gå till dagis i morgon.
En del av mig säger att vi kan för bövelen inte vabba för en röd stjärt då får vi ju inte göra annat, speciellt inte om vi dessutom ska täcka in alla förkylningar och maginfluensor som härjar också.
Den andra delen av mig får sjukt dåligt samvete när jag tänker så. Stackarn har ju ont i sin lilla röda stjärt.
Å andra sidan har det ju gått bra hemma i kväll, alltså även när han fick blöja och pyjamas på. En massa salva och byta blöja ofta är det som gäller. Kan man inte kräva det av förskolan? Det låter så illa att säga kräva men jag menar att om han nu är väldigt känslig, kan vi då inte förvänta oss att de ser till hans behov och byter ofta och smörjer massor. Det måste väl kunna vara så, inte ska vi behöva hålla han hemma så fort hans rumpa blir röd. En av anledningarna till att den blir röd kan ju vara att han har dåliga blöjor på förskolan. Vi kanske måste ta dig egna blöjor? Det får jag kolla med dem, det kan ju vara så att han inte tål de blöjor som finns där. En av anledningarna till att han bajsar så mycket kanske är att han är känslig mot mjölk. Vi ska dra ner på mjölk och välling ett tag så får vi se om det blir någon förbättring.
Hela hans hud är ju superkänslig och det kan också vara ett tecken enligt vårdguiden.

Det här är så jäkla jobbigt, vara hemma eller ej, vad kan man kräva på förskolan och inte.
Självklart är barnen viktigast men vi har ju jobb att sköta också. Det finns ju en anledning att vi har barnen på förskola och har han behov som måste tillgodoses så måste de ju kunna tillhanda hålla det eller??

Vi ska lämna båda två i morgon så att vi kan prata med dem och höra hur vi kan göra.
Jag ska ta med Inotyol - Stjärtens idol så att de kan smörja extra mycket.
Jag ska ta med talk också tror jag så kan de ta lite sådant också.

Nu har han dessutom inte fått mjölk i kväll och inte välling heller (Madre Mia hur ska det gå i natt, kommer han att vakna och vara hungrig, hoppas inte, det får bli ett senare problem i så fall "jag gör korstecknet och ber till högre makter") så får vi se om det blir mindre poo framöver.

Vilka jäkla skitproblem man har alltså.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar