onsdag 22 februari 2012

Jag säger upp mig

Härmed säger jag upp mig med omedelbar verkan från dåligt väder.
Jag säger upp mig från tempraturväxlingar och dåligt underlag.
Jag säger upp mig från snö, kyla och slask.
Jag säger upp mig från baciller som sprids och sjukdomar.
Jag säger upp mig som värddjur åt otäcka bakterier som ger mig hosta och kli i halsen.
Jag säger upp mina barn som värddjur åt allehanda baseluskkolonier som boar i deras inre och ger dem feber.
Jag säger upp mig från användandet av overaller och letandet av vantar.

Jag säger helt enkelt upp mig från vintern........

All form av käcka kommentarer såsom, "det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder" eller "det blir vinter varje år i Sverige" etc.  undanbedes vänligt men bestämt.
Jag vet att jag gnäller och det tänker jag fortsätta med ända till fåglarna kvittrar, solen skiner och gatorna är torra och sopade.

Tjingeling på er nu vabbar jag vidare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar