måndag 13 februari 2012

Kärlekens dag i morgon

Eller är det verkligen det. Är det en dag att visa extra mycket kärlek eller bara visa omvärlden hur bra man är genom att köpa den finaste presenten.

Jag är verkligen kluven när det gäller Alla hjärtans dag. Jag älskar kommersiella saker, jag gör verkligen det. Halloween är en typisk sådan tilldragelse. Jag älskar pynt och fixande och fester med teman. Jag älskar att ha något att fira. Om det bara var så att man skulle stanna upp en dag och tänka på alla man håller kär. Skänka en extra tanke och kanske ett telefonsamtal eller ett kort. Inte för att jag älskar dig mer idag än i morgon men idag tar jag mig tid att visa det. Vi lever i en stressad värld och varför inte ha en dag som är dedikerad till att visa alla hur mycket du tycker om dem. Inget fel i det som jag ser det.
Tyvärr handlar det lite för mycket om att köpa dyra presenter och ge varandra materiella saker istället för tid.
Det handlar om vem som fixar den coolaste Alla hjärtans dag daten och alla som inte har en date är förlorare.

Nu går inte jag i skolan längre så jag vet inte hur det fungerar där idag men på den tiden som jag tillbringade mina dagar där så var det inte bara en dans på rosor den 14 februari.
Det anordnades allmän rosutdelning. Beställ, skriv meddelande och så levererades rosorna till mottagarna under lektionstid när alla såg vem som fick och vem som inte fick. Ganska tråkigt tradition för den som väntar och hoppas men aldrig får en ros.

Skänk en extra tanke i morgon, köp gärna en present den som vill men gör det inte till en tävling.

Till den som gärna vill ge en present men inte vet vad så har jag ett tips.



Ha en jättehärlig Alla hjärtans dag i morgon!
All kärlek till er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar