måndag 27 februari 2012

It´s Alive......

Jodå visst är jag i livet om än i något ruggigt skick just nu. Den där influensen vet var den ska slå till.
Nu får jag för alla okvädesord jag spytt över vintern. Medan snön smälter, solen tittar fram och gruset samlar sig på gatan för att i sinom tid sopas upp av stora maskiner med snurrande borstar ligger jag här inne med fördragna gardiner och hostar. Jag får endast läsa om vårsolen på alla glada inlägg på fejjan.
Men jag ser ljuset i tunneln nu även om jag knappt vågar säga det. En av telningarna är tillbaka på dagis och ska förhoppningsvis kunna stanna där hela veckan.
Nu är det bara jag och A hemma och jag har precis varit inloggad på FK´s hemsida för att anmäla, begära och allt vad man nu ska göra. Februari har varit så illa att jag tvingas ha ett dokument där jag noterar VAB för att hålla reda på vilka dagar, vilket barn osv. osv.

Jag väntar bara på att denna otäcka månad som kallas februari ska ta slut så jag kan radera den ur mitt minne. Ledsen alla ni som gillar februari, fyller år i februari, ni är säkert jättetrevliga men månaden har hittills bara velat mig ont så...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar