tisdag 10 januari 2012

Vardagslyx när den är som bäst

Kommer hem från jobbet och det är nystädat hemma.
Avkommorna var nymatade och stentrötta så i skrivandes stund ligger båda och sover, och klockan är inte ens 19:00.
Maken är ute och fixar ärenden och kommer att handla med sig mat på vägen hem.

Jag har alltså inte behövt göra något över huvudtaget förutom att baxa barnen i säng.

För att inte ändra på ett vinnande koncept så kommer jag att för ett ögonblick låtsas att vi inte ska resa bort och att jag har en hel del att göra i och med detta. Jag kommer att hoppa i något bekvämare, ta min nya bok, lägga mig på soffan och läsa med bara lugnet som sällskap. Åtminstone till M kommer hem med mat, sedan får vi se men känner jag mig själv rätt kommer jag fortsätta att slappa och på sin höjd skriva apotekslistan jag ännu bara har i huvudet.

Ett sådant här tillfälle får bara inte glida mig ur händerna mina vänner så nu måste jag lämna er för boken väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar