fredag 27 januari 2012

Första dagen avklarad

Tur att det är helg nu för jag är inte säker på att jag skulle klara en dag till så här nära inpå.
Jag har varit snurrig hela dagen och känt en konstant stress som inte enbart berott på arbetsbelastningen på jobbet.
Jag kunde knappt vänta till det att klockan slog två och jag kunde rusa iväg för att hämta lilla A från dagis.
Hans första dag att vara där själv. Vi ville båda hämta idag.
Vilken lättnad att allt hade gått bra. Inga tårar förutom vid mellanmålet då han blev förbannad när de tog vattenglaset ifrån han. Men det gick snabbt över.
Han hade somnat fort efter lunch, legat och petat fröken i näsan en liten stund bara.

Så väldigt skönt men jag tror nog att det kan bli värre framåt tisdag när han verkligen förstår att det är så här det kommer att vara framöver. Men första dagen är över och det är skönt tycker jag.

Han var väldigt trött ikväll. Jag hörde hur han gnällde och nästan grätt i sitt rum, gick dit och tittade. Han stod och höll i spjälorna medan han längtansfullt tittade på sängen. Då blev det pyjamas och sänggång och jag har inte hört ett ljud sedan dess.

Hoppas bara att han inte vaknar för tidigt i morgon för jag behöver SOVMORGON Zzzzzzzzzzzzzz.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar