måndag 2 januari 2012

Vill men kan inte sova

Jag borde verkligen sova men jag kan inte. Har vridit dygnet totalt och det är riktigt illa.
Istället för att sova så passar jag på att berätta en sak som hände igår. Eller i förrgår för att vara exakt eftersom att klockan har passerat midnatt så att det faktiskt är den 2 januari nu.
På nyårsafton var det alltså som detta utspelade sig.

Vi hade varit i väg och handlat sällskapsspel som vi skulle spela på kvällen. Tjuv och Polis fick det bli. Mycket spännande spel med tjuvar som skulle sättas i finkan och allt.
Hur som helst så stannade vi på Willys på vägen hem för att vi skulle handla lite till lunchen.
M och E gick lite för mig och A och när vi kom in så stod E där med en bukett tulpaner som han hade valt till mig. På Willys så är blommorna det första man springer in i när man går innanför dörrarna.
M berättade för mig i efterhand att det var helt E´s initiativ att köpa blommor. Han tog direkt en bukett och sa: De här vill jag köpa till mamma. Är det inte så att man smälter. Det gör liksom inget att man får betala dem själv i slutändan. Det är då man inser att det faktiskt är tanken som räknas och den värmer så in i norden när det kommer från ens 3, 1/2 - åring.

Världens vackraste tulpaner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar