måndag 9 januari 2012

Årets underdrift

Följande ord är citerade från en artikel i DN.

"Händelsen i Uppsala, där en pappa övergav sin son ute i kylan som straff för sonens insats i en innebandyturnering, är beklaglig och handlar om omoget föräldraskap. Det menar Olof Risberg, psykolog och psykoterapeut med bland annat 15 års erfarenhet från Rädda Barnen"

Beklaglig, omoget föräldraskap, är inte det att bagatellisera händelsen en aning. Det är ju för bövelen så jäkla galet som det någonsin kan bli. Människan är ju sjuk på riktigt. Att överge sitt barn på det sättet är alltid fel men att göra det i minusgrader är misshandel. Jag hoppas att han åker dit så att det visslar om det.

Jag blir ledsen, upprörd och jävligt förbannad när jag läser och hör om en sådan här sak.
Om det inte vore för att det står överallt, pratas om det överallt så skulle jag inte ens tro att det var sant.
Jag kan inte låta bli att undra hur pojkens mamma hanterar detta. Jag vet ju vad jag skulle göra.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar