söndag 29 januari 2012

Siam Park

Mitt i veckan tog vi kidsen och drog till Siam Park som är ett av Europas största vattenland.
Det kan vara så att vi hade roligare än barnen.

Söta sälar som mötte oss när vi kom in.

Första attraktionen som var ett fritt fall
på 28 meter. Om ni tror att jag åkte så känner
ni mig inte alls. Johan var den enda som
vågade sig på detta spektakel.

Hela stället var Thailandsinspirerat.
Mycket vackert!
LOST CITY
För de mindre barnen

E skjuter vattenkanon, akta sig
den som kan....

A gör som han alltid gör.
Plöjer fram i vattnet så mycket han bara kan.

Dags för dödskallen att hälla lite vatten på alla
som inte var smarta nog att flytta på sig innan.
Lite lunch måste man ha för att orka bada mer.
Här äter E någon som skulle kunna vara norra
Europas största Hot Dog.


Kolla in beachen!
Konstgjord men helt underbar ändå.
Vågmaskinen gjorde riktiga svall och det var superkul.

Den här rutschkanan vågade till och med en fegis som
jag åka. De flesta attraktioner hade gummiringar som man satt i.

Den här vågade jag inte åka.
Hua, det var så högt.
Det var en slags tratt man åkte upp och ner i.
Sådana här fina vägar var det mellan
åkattraktionerna. Det var inte så mycket
folk heller vilket tilltallar mig när jag
är på sådana här ställen.
Den här killen muckar man inte med i första taget.
Han kollade lite hungrigt på oss. 
En av attraktionerna var att man satt i gummiringar och
åkte runt en slinga som slutade med att man åkte kana
ner och in i ett rör som hade ett akvarium runt omkring sig.
Hajarna simmade runt i det akvariet.

Sist men inte minst vill jag bjuda på en liten fisksoppa eller fiskmassage för den som hellre vill sticka fötterna där.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar