måndag 23 januari 2012

Läskigt

Under tiden jag har varit borta så har det blossat upp ett hat på Twitter som inte är av denna värld.
Tydligen har komikern Jacob Ökvist sagt något nedlåtande om Justin Bieber och har nu ett gäng så kallade Beliebers efter sig.

Nu citerar jag några av de tweets han har fått till sig.
" @jakoboqvist Du bråkar med fel fanbase. Du borde skaffa livvakter om du inte vill dö #justsaying"

"@jakoboqvist TA DIG I ARSLET OCH GÅ OCH DÖ! DEN SOM ÄR UTVECKLINGSSTÖRD ÄR DU OCH FAN INTE JUSTIN!"

En annan är
"@jakoboqvist VAD SA DU? DU BORDE FIXA LIVVAKTER, för du är kokt, JÄVLA FUCKING LODIS MOTHERFUCKING BÖG JÄVEL. "

samma person som har också skrivit @jacoboqvist DÖ JAKOB, DÖ

Detta är alltså bara ett axplock av vad som skrivs.
Är det bara jag eller är det någon mer som får lite psykopatkänsla här. Är det någon mer än jag som tycker att den här idoldyrkan inte är sund.
Är det någon som talar om för de här tjejerna att de för det första inte kan skriva eftersom att det blandar gemener och versaler, särskriver och använder komma istället för punkt. Och att de faktiskt levererar regelrätta dödshot på twitter.
Det är väl så klart ingen som tror att de kommer göra verklighet av hoten men är det inte dags att lära sig vad som är rätt och vad som är fel. De borde finnas fog för polisanmälan och kanske vore också det bäst. De kan ju för det första inte må bra själva och är det kanske så här det börjar och sedan slutar det med att de stryper sin bästa kompis för att hon råkar vara kär i samma kille.
Det här är människor som ofta kallar sig för något med Bieber i deras twitternamn.
Nä men på riktigt det är inte sunt det här.
Justin Bieber är ju bara en produkt skapad av människor som är bra på marknadsföring och vill tjäna en massa pengar.
Vem tar ansvar för sådant här? Är det Jacob Öqvist som borde göra det, borde han polisanmäla för att statuera exempel. Borde han försöka ta reda på vilka dessa personer är och kontakta deras föräldrar.
Jag vet inte, jag vet bara att jag tycker att det är helt galet. Det kan tyckas vara roligt att de skriver så här och det går att skoja en massa om dem vilket också görs men det är inte rätt sätt enligt mig.
Det är ju helt klart att dessa personer har allvarliga problem på ett eller annat sätt. Skev verklighetsuppfattning eller bara jävligt dåligt omdöme men något fel är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar