måndag 13 juli 2015

Gröna fingrar?!

Kolla in blomman!!
Jag köpte den för ett halvår sedan ungefär. Då blommade den, men efter ett tag så vissnade blommorna och föll av. Jag tog för givet att jag hade dödat blomman och tänkte slänga den. Har inga gröna fingrar alls och visste inte ens vad det var för blomma (jag köpte den för att den doftade så gott) så jag kunde inte googla för att ta reda på dess beteende. Lät den stå ändå för den var ju grön fortfarande. Frågade sedan min mamma som berättade att detta var en doftranka och den fungerar så, det kommer nya blommor efter ett tag. Titta på den nu! Massor av blommor och den frodas och växer som aldrig förr. Så glad att jag inte hade dödat den och att en blomma kan trivas så bra hos mig att den blommar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar