tisdag 21 juli 2015

Germany here we come

Barnen är installerade hos Morfar och här hemma packar vi det sista inför en föräldratripp till Berlin.


Det är min och Mattias första resa tillsammans utomlands utan barn sedan året innan Elias föddes.
2007 var det året och det var också då jag själv senast var i Berlin men då med jobbet. Mattias har aldrig varit där och det är en stad absolut värd att besöka. Som så många andra städer i Europa finns här massor av historia, shopping och fina byggnader väl värda att se.
I vanlig ordning har jag blandade känslor eftersom att jag alltid saknar barnen när jag är utan dem men samtidigt ser jag jättemycket fram emot detta. Det ska verkligen bli jättehärligt.
Jag håller också tummarna för att få lite varmare och trevligare väder men det återstår väl att se det.
Ett paraply kommer definitivt att åka med i väskan i alla fall.

Mattias pratar om Wurst och Saurkrate men det kommer jag definitivt inte att välja.


Kanske en öl och en Pretzel möjligtvis.




Bis Später!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar