fredag 21 december 2012

Svenska hjältar

Slog på TV 4 och Svenska Hjältargalan. Det tog inte tio sekunder innan tårarna sprutade. Vilka fantastiska människor det finns.
Det finns ju självklart en massa fantastiska människor som inte uppmärksammas på en sådan gala. Ett fantastiskt gäng kommer att vara i Björns Trädgård på söndag för att ge lite till dem som behöver. Jag fick en inbjudan till "En termos kaffe och en plåt lussebullar". Helena en fd. kollega till mig har tagit initiativet till det. Jag själv kan inte närvara men många andra kommer att ansluta. Jag beundrar dessa människor.
Det finns också de som har till yrke att hjälpa andra människor och det är också beundransvärt.

Det är så lätt att gräva ner sig i all julstress och missa hela poängen. Jag är inte annorlunda jag. Men vad spelar det för roll egentligen om vi har en hel massa hemlagad mat och tio sorters hemmagjort godis. Ett perfekt pyntat hem och julklappar i massor.
Det är klart det ska vara både mat, godis, pynt och klappar, men kanske inte så mycket. Vi kanske inte heller måste göra allt själv. Det finns ju faktiskt utmärkta ställen att handla på.

Passa på att njut av familj och vänner i jul. Stressa inte, det som inte hinns med kommer ingen sakna ändå.

Själv har jag gått på julledigt nu och kommer inte att jobba förrän i januari.
Hoppas ni också får lite ledigt.
Ta hand om varandra

Kram & God Jul


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar