tisdag 11 december 2012

Jo men visst

Hon lever!!
Det skulle man inte kunna tro men som tur är så är min hjärtfrekvens bättre än frekvensen på mina inlägg här.
Det har bara varit en tung höst helt enkelt. M har rest mycket, jag har varit höst-trött, inte haft någon ork eller energi till att komma på något att skriva och när jag har gjort det har jag ändå inte orkat ATT skriva.
Jag läste en tidning om kännetecknen för en vinterdepression och jag hade alla symtomen, mer eller mindre.
Jag gillar inte kyla, inte snö, inte mörker och inte alla vinterkläder som skall på samtliga familjemedlemmar innan det går att lämna hemmets trygga vrå.
Det här är inte min bästa tid på året alltså.
Det finns en sak som är bra med vintern dock och det är JULEN!!

Jag ÄLSKAR julen och allt vad den för med sig. Ljus, tomtar, glögg och pepparkakor. Pynt i drivor och godis i massor. Klappar och karameller, julgran och julmat. Även om jag förstås inte äter så särskilt många av rätterna på julbordet eftersom att jag är en så matkänslig liten ( inte så liten som jag skulle vilja) människa.
Men köttbullarna, och prinskorvarna och laxen (det vill säga allt man äter alla andra 364 dagar om året) smakar så mycket bättre den 24 december.
Julmusten icke att förglömma. Denna ädla dryck som får mig att frångå mina principer att inte dricka så mycket läsk och framförallt inte i veckorna. Julmusten den lille rackaren får mig att glömma alla sådana tankar.

Jag måste ju passa på att flagga för UNICEF´s gåvoshop så här i juletider.
Det är superbra presenter istället för en massa onödigt. Nu menar jag inte att man inte ska köpa julklappar, inte alls men till de personer som man köper lite mer för köpandets skull så kan man ge bort ett gåvobevis från UNICEF som gör gott på flera olika håll.
Ex. är det en bra gåva till förskolepedagogerna som kan vara lite svåra att köpa till annars. Det är ju ändå trist att alltid ge en blomma, eller en ask choklad.

Tjingeling!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar