onsdag 4 april 2012

Dagen blev riktigt mysig

Det visade sig att E´ feber hade gett med sig morse men han fick vara hemma ändå. Han hade 39 grader i går och jag vill inte ha en sjuk liten kille hela påskhelgen för att jag var för ivrig att skicka han till dagis. Det vill jag inte ha på mitt mammasamvete.
Vi följde A till dagis och gick sedan hem igen. E kollade på en film och jag fixade lite. Till lunch gjorde vi en liten utflykt i det vackra vädret och gick på McD.

Mätta och belåtna gick vi till Willys och köpte Pöskaris.


Det är en av sakerna som känns annorlunda med att bo i stan (inte i stan som mitt i stan men inte på landet heller) jämfört med som vi bodde förut. Då gick man ut på tomten och plockade sitt påskris, här får man gå till affären och köpa det för 30 kr.

Jag köpte också sådana där små påskliljor som inte heter det utan något helt annat som jag inte alls kommer ihåg. 


Det var en stjälk som lossnade men den var så fin att jag inte kunde med att kasta bort den. Vi får se hur länge den håller sig i sitt lilla glas i köksfönstret.


På vägen hem från Willys stannade vi och lekte lite. Det gick liksom inte att låta bli med tanke på hur underbart väder det var just då.







Sedan gick vi hem igen och när vi hade varit hemma ett tag kom E och frågade, "Mamma var är Marsis". Mitt hjärta stannade för när han frågade det så kom jag direkt att tänka på ett raggigt litet marsvin som låg på en stol på McD. Jäklar vi hade glömt han... 
Det andra som dök upp i mitt huvud var den där kortfilmen som gick på tv när jag var liten "Rädda Joppe, död eller levande" tror jag att den hette och det handlade om en mullvad eller något liknande som kom bort och den lilla pojken blev förtvivlad och mullvaden råkade ut för både det ena och det andra.
Den kom dock hem igen och likaså gjorde Marsis. Jag ringde McD och någon vänlig själ hade lämnat in han med orden, "den här ser speciell ut". Tro mig, för E är den mycket speciell, han skulle förstå att Marsis var borta men oj vad ledsen han skulle vara i sitt lilla hjärta.



Nu sover han tryggt i sin lilla säng tillsammans med sitt älskade lilla marsvin.
Slutet gott allting gott....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar