måndag 9 april 2012

Lazy day!

Det är söndag idag, andra söndagen på en vecka kan man nästan säga eftersom att det är annandag påsk.
Den andra söndagen i en vecka betyder 100 % mer slappande än den första. Idag har inget varit i ordning alls, sen frukost, sen lunch bestående av rester och Pizza till middag. Inget bästa mamman pris idag inte.
Ingen frisk luft för barnen men själv tog jag en joggingtur som var 30 minuter ren och skär pina.
Det märks att påsken inte bestått av träning och hälsosamt leverne direkt.
Klockan är nu 21:30 och E är fortfarande vaken. Han tog en tupplur och det var tydligen inte bra, jag trodde verkligen att det skulle funka för det var tidigt på dagen och vi väckte han efter ett tag men tydligen var det också fel.

Det har tagit mig hela dagen att plocka undan disk från gårdagens middagstillställning eftersom att jag endast plockat med diskmaskinen i reklampausen på filmen jag tittade på.
Superbra film förresten. Har sett den förr men aldrig vetat vad den heter, bara att den handlar om en tjej som föder barn på Wal Mart. Tänkte på den varje gång jag själv handlade på Wal Mart när jag var i USA.

Nu kan jag alltså meddela att den heter "Där mitt hjärta finns" och den är jättehärlig.
Natalie Portman spelar huvudrollen och det visste jag om men jag hade ingen koll på att det var Ashley Judd som spelade hennes kompis.



Så har ni inget bättre för er denna andra söndag samma vecka så kan nu ju leta fram filmen. Det är 2012 och det går att få tag i film överallt så det bör inte vara något problem.
Gissningsvis har ni kvar lite godis från, om inte något eget så säkert i barnens påskägg.
De har säkert fått mer än vad som är nyttigt för dem så ta lite, inte gör det något. Ni gör dem bara en tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar