tisdag 10 april 2012

Känslig

Nu är jag super duper trött.
Jag sov helt värdelöst i natt, jag vaknade om vartannat och vred och vände på mig.
Morgonen var inte den bästa och jag lämnade dagis och två gråtande barn vilket tär som fan rent ut sagt.
Jag skrev ett inlägg om det redan på vägen till jobbet men min mobil började stöka och jag fick starta om och inlägget var borta.

Det är alltid lite tungt att börja jobba efter en ledighet. Det spelar ingen roll att jag trivs på jobbet, det är en omställning från avslappnad ledighet till en vardag där man måste vara på tårna hela tiden, prestera och få allt att fungera. Jag sover dåligt för att jag var rädd att försova mig eller rent av stänga av klockan och glömma att jag skulle jobba. Inte så troligt att det händer men man vet ju aldrig.

Jag längtade hem och det är skönt att få komma hem och mötas av två killar som blir överlyckliga av att se en. Man undrar ju alltid hur det är med den saken efter att man lämnat dem gråtande på dagis.
Det är en mardröm utan dess like och ibland önskar jag att man slapp jobba. Fast då skulle vi förmodligen förvandlas till monster alla tre om vi gick och tärde på varandra hela dagarna.
Jag vet ju att de gillar dagis jättemycket båda två men det är svårt att inte tänka negativt när man har en jobbig lämning.

Idag sa E till M " Jag gillar Linn" (Linn är en av A´s pedagoger). Ja ha sa M, varför då? "Jo för hon är så snäll mot Alex".

Jag har bar ett ord för det...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar