måndag 23 april 2012

Jävla Diet hysteri!!!!

Jag psykar ur på alla dieter och den hysterin som uppstår kring dem.
LCHF inga kolhydrater men en jävla massa fett, kanske bra vad vet jag. Atkinson är en annan som jag inte har en susning om vad den handlar om. GI är en annan som också innebär potatis och pastaförbud bla. Hur man nu ska få den att gå i hop om man har barn som inte äter något annat. Visst visst jag behöver inte äta det för att de äter men ärligt hur bra funkar köttfärsås utan spaghetti.

Det kanske är jättebra dieter men måste det bli sådan hybris kring dem.
Kan man liksom inte bara försöka äta någorlunda rätt och träna mer.
Kanske inte äta så mycket ris och pasta. Mörkt bröd istället för vitt bröd.
Helt enkelt göra av med mer än man tar in eller något åt det hållet.
Jag tycker det är så kul när en person går all in i en diet men har inte en tanke på att ge avkall på fredags och lördagsvinet. Då spelar det inte så stor roll att alkohol innehåller kalorier.
Missförstå mig rätt, jag menar inte att det är dåligt att dricka vin, det är bara det att man alltid kan vända på saker så att man får till det som passar en bäst själv även när det gäller fuskande.
Dessutom är det så att jag inte alls dömer dem som kör på dieter så länge det funkar för dem, det jag blir trött på är när den dieten ska prackas på mig som inte har bett om den.
Var jag än vänder mig så kan jag läsa om snabba bantningstips och superdieter
För att inte tala om alla statusuppdateringar på facebook om träning.

Jag blir så anti kring detta, jag blir superstressad och får känslan av att om jag inte kör en diet fullt ut så kommer jag inte gå ner i vikt och då kan jag ju lika gärna strunta i det. Det är ju så att det faktiskt är svårt att köra en diet fullt ut när man har småbarn hemma. Åtminstone tycker jag det, men så är jag ju inte superwoman heller. Jag är expert på att ta den enkla vägen eftersom att jag i grunden är lat. Det är också därför jag lätt kan falla för det här med underverksdieterna eftersom att det är så O-T-R-O-L-I-G-T lätt att gå ner i vikt då. Men face it, inget som betyder något här i världen är lätt. Ingenting är gratis. Alla får jobba för det som de vill ha.
Så börjar jag med en diet får det inte att funka rent praktiskt och så ger jag upp.

Man kanske ska se till sig själv, vad funkar för mig. Vad får min vardag att fungera så att det flyter på och jag kan känna ork och inspiration. Jag vet att för mig får det inte vara för krångligt för då spricker det. Jag är kräsen och har inte tid att laga mat, det måste vara enkla rätter. Så i mitt fall kanske det är mer att äta mindre än jag gör, mindre pasta och potatis och mer grönsaker.
Det viktigaste av allt är förstås att TRÄNA MER!!
Bra träning är den träning som blir av

Från och med nu startar jag en klubb.

VÅGA VÄGRA MEDIADIETER!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar