tisdag 30 juni 2015

Familjeaktivitet

Vi gillar att göra saker tillsammans i vår familj. Idag provade vi en lite annorlunda aktivitet.
Vi åkte till vårdcentralen och fästingvaccinerade oss hela högen. Ingen slapp undan, alla fick en spruta.



För mig själv, Mattias och Elias var det dags för spruta nummer 4. Det var tre år sedan vi tog vårt grundvaccin i form av två sprutor under 6 månader och sedan en till inom ett år, därefter 3 år till spruta 4 (som var dagens spruta) och sedan blir det en vart femte år. Alex ligger lite efter för han var för liten när vi andra började så han fick sin 3:e spruta idag.

Barnen var helt suveräna. De tittade modigt på när vi fick våra (jag kan tycka att det är lite opedagogiskt att börja med de vuxna men lät sköterskan bestämma, hon vet ju vad hon gör) och sedan satt de tappert still och visade inte en min när de fick sina sprutor. Jag blev lite nervös när Alex klart och tydligt lät meddela att han inte tänkte ta en spruta. så fort vi stigit in i rummet. Men som väl var så ändrade han sig för jag såg framför mig att jag skulle få wrestla han och sätta mig på han.

Nu är det tre år till Alex nästa spruta och fem år till det är dags för oss andra. Frågan nu är om jag lyckas hålla reda på vaccinationskorten så att jag vet när det är dags nästa gång. Vi fick nya fina kort idag med all info i så jag slipper ringa och kolla. Funderar faktiskt på att det borde finnas en app för när var och hur man ska ta sina vaccin. Den håller koll och påminner, bra va!

Kom i håg var ni hörde det först....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar