tisdag 23 juni 2015

PiP-middag

I kväll blev det skåpsrensning och en Plock ihop Pasta till middag.
En PiP består helt enkelt av det man har hemma och tycker är gott. Jag började tänka Spaghetti, tonfisk, majs och det slutade med att jag hade hittat allt detta i våra skåp hemma.

Parmesan, Pinjenötter, Avocado, gurka, tomat, paprika,
halloumi och bacon. Och så tonfisk, majs  och pasta förstås,
som ju var det första jag kom att tänka på till min PiP.
Det är enkelt att laga, alla tar det de dem vill ha så ingen kan klaga på maten. Man behöver inte handla och man äter av det man har hemma så det kanske blir lite mer plats i skåp och lådor. Om inte så kan man bli av med små slattar som man har sparat. Till exempel så blir lite pinjenötter som blivit över vid något tillfälle supergoda till en pasta om man rostar dem lite. 

Mitt val av tillbehör till pastan denna afton föll på tonfisk, avokado, tomat, rostade pinjenötter, parmesan och så ringlade jag lite Tryffelolja över alltsammans. Yummy!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar