tisdag 9 juni 2015

Det bästa med att bo som vi gör.

Vi bor ju tätt inpå andra människor. Det är x antal bostäder i allehanda storlekar som samsas kring en innegård. På innegården leker alla barnen när vädret är fint och det är ju toppen. Det finns alltid en kompis att leka med.

Den här veckan är fullsmockad med saker att göra. Jag har massor av jobb så i kväll behöver jag gå igenom mailen eftersom att jag ligger lite back där. Det finns ju alltid saker att göra hemma, tvätt, plocka undan, städa förrådet I-G-E-N. Det är ju inte för inte jag kallar det för Hell Hole. Jag är helt säker på att det bor en ond vätte där som varje gång vi stänger dörren stökar till ytterligare där inne.
Detta är alltså det jag bör göra medan barnen är ute och leker för då får jag ju hålla på i fred här inne. Men det som är så fin fint med att bo som vi gör är att medan barnen leker kan jag sitta och dricka kaffe med kompisarnas mamma istället för att göra allt som jag måste göra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar