onsdag 24 juni 2015

Sommaren ÄR här

I går började Allsång på Skansen & Morden i Midsommer. Det innebär rent tekniskt att sommaren är här, det är sen gammalt. Nu är det faktiskt bara vädret som måste ta sig samman och börja leverera.
Men i alla fall så bänkade vi oss framför televisionsapparaten för att välkomna sommaren och titta på Allsång. Hasse Andersson var ju med så barnen fick dispens att vara uppe en timme längre. Det är ju ändå snart sommarlov på riktigt.



Hasse fick hjälp av mina små Entertainers.


 
 
Kritiken mot premiärprogramet lät självklart inte vänta på sig. Personligen undrar jag om det ens är möjligt att genomföra ett Allsång på Skansen utan stora rubriker i kvällsblaskorna dagen efter. Jag kan ju bara föreställa mig hur det rasas ute i stugorna när Petra tar sig friheter att göra om Lasse Berghagens Stockholm i mitt hjärta för att presentera artisterna. Och att sedan göra sin egen tolkning av Cornelius. You have really step over your boundaries girl!
Sedan att hon dessutom har mage att vara lite nervös. Nä hon borde öva mer säger Svenska folket.
 
Vem är egentligen Svenska folket?! Vem har de frågat?! Inte mig i alla fall och jag vägra att låta mig dras över samma kam som alla de förndringsobenägna bitterfittor som alltid ska gnälla.
Herregud hon är är programledare för ett sommarprogram, det är inte på liv eller död. Lite Perspektive Tack!!
Så efter den lilla urspårningen kanske jag ska säga att jag gillar nytänkandet i programmet.
 
Det finns säkert en och annan som har en åsikt om att de i Hey Baberiba sjöng följande textfras "Köpte läsk, köpte snaks, köpte glass" istället för "köpte bärs, köpte bärs, köpte bärs".
Saker och ting förändras över tid, det är bara så. Detta är ett familjeprogram och då låter det kanske lite mjukare och trevligare att sjunga om sötsaker istället för alkohol. Jag kan absolut se rimligheten i det. Men det gör nog inte alla som med en dåres envishet hävdar sin rätt att allt ska vara som förr oavsett lämpligheten i det.
 


 

 
Carolas nya låt åker raka vägen in på min Spotifylista. Grymt bra och Zoes avslutning i låten får håret på armarna att resa sig. Att det sedan är Amadeus som skrivit den gör det hela ännu mer komplett och ett grymt sätt att marknadsföra den.
 
Hatten av för Carola!

Så jag är glad för att allsång började igen och jag bryr mig inte ett dyft om produktionen även om jag kan hålla med om att imitationen av Maria Montazami samt den där fläktteknikern inte var så särskilt bra. Men det var säkert någon annan som tyckte det var kul. Alla är vi olika och jag sitter knappast hemma och irriterar mig över en sådan sak. Jag har annat att irritera mig på, som exempelvis alla som irriterar sig på Allsång ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar