lördag 16 april 2016

Gröna Lund


Credit: Bavaria Stockholm
Bavaria BMW bjöd till Gröna Lund och självklart var vi där.













Vi tog tuben till Kungsan och mötte upp Mormor.




Vädret kunde förstås ha varit bättre men vad gör väl lite regn när man fick fin fin poncho att glida runt i. Hela grönan förvandlades till ett Smurfland när alla besökare gled runt i sina blåa Bavariaponchos.
Vi Hälsade på hos Pettson och Findus, åkte Tuff Tuff tåg, Nyckelpigan, Kärlekstunneln och gick i Lustiga huset.Vi käkade sockervadd och det åktes miniradiobilar.

Vi åkte Blå tåget där Elias drog mössan över hela skallen medan Alex bet i hop och förvandlades till stenstod. Jag har aldrig sett honom se så sammanbiten ut. Jag tror han var i chock stackarn. Men ändå tapper måste jag säga för han bröt ju inte i hop fast han säkert helst hade velat det.

Desto mindre sammanbiten var undertecknad när jag och Alex tog en tur i Vilda Musen.
Jag är inte så stabil när jag åker saker som färdas fort och neråt. Lägg märke till min arm som beskyddade håller Alex på plats. Helt ärligt fick jag känslan av att han skulle flyga ur, vilket förstås är en fysisk omöjlighet men den orationella sidan av mig såg det som ett fullt möjligt händelseförlopp. 


Vi har haft en jättebra dag och tackar allra ödmjukast för att vi fick vara med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar