måndag 4 april 2016

Jag ser förbättringspotential

Som ni kanske minns från mitt arga inlägg för två dagar sedan så har jag fått en påminnelse på en P-bot. En bot som de tjuvaktiga otäckingarna dragit på sig genom att parkera min stackars Pärla på ett otillbörligt sätt.


Jag kontaktade parkeringsbolaget och de sa att jag får skicka in polisanmälan så läggs den till ärendet.
(Note to self: Kontakta dem igen i morgon för att kolla att ärendet inte skickas vidare till inkasso, med tanke på allt så kan man inte vara för noggrann.)


En tanke slog mig när jag höll på med detta.
Jag anmälde min bil stulen 2016-03-13
Bilen fick en P-bot 2016-03-14
Då är den alltså redan anmäld stulen vilket innebär att om P-vakterna hade tillgång till den informationen så skulle polisen kunna ha kontaktats och bilen kunde ha omhändertagits. Detta hade alltså inneburit att den inte hade hamnat i Dalarna, den hade inte använts vid ett villainbrott och den hade inte stått tilltufsad hos Polisen i Västerås just nu.
Allt hade varit lite lättare faktiskt.
Kanske hade Polisen till och med kunnat fånga de tjuvaktiga Skatorna på bar gärning när de sålde min bil vidare. Om det nu var det som skedde, men i alla fall.


Finns klart förbättringspotential här, det lär ju finnas en och annan stulen bil som får en P-bot eller två.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar