lördag 2 april 2016

Jag är så arg

Alltså det här med bilar. Börjar nästan förstå tjusningen med att inte äga någon.
I går höll jag på att få en Ford Focus i sidan på min nya bil. Det var så nära så jag vågar knappt tänka tanken. Gubben som körde den andra bilen borde faktiskt bli av med sitt körkort per omgående för så ouppmärksam får man bara inte vara. Om man börjar backa när en annan bil i princip är rakt bakom en så vet jag inte vad man har för ursäkt som är godtagbar. En normalbegåvad person vet att speglarna som en bil är utrustad med är tänkt att användas för att undvika situationer som denna.
Det värsta av allt är att han hötte med näven åt mig. Han fattade inte ens vad han höll på att göra. Alltså på riktigt vad arg jag var, eller vad arg jag blir bara jag tänker på det. Jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort om han hade kört in i mig. Enda anledningen att han inte gjorde det var för att jag lyckades misshandla min bil till att åka framåt så jag väjde undan i sista sekunden. Stackars kopplingen säger jag, eftersom att jag var mer än stressad så var jag rätt tuff mot den.

Men det var i går, idag hände detta.....

Jag tog in posten (som egentligen kom i går) och vad får jag då, jo en påminnelse på en P-bot som de tjuvaktiga asen som snodde min Fiat har dragit på sig.

Aaaaaarggghhhhhhhh, jag blir galen. Orkar inte mer måste se till att bilen blir hämtad hos Polisen i Västerås och fixa allt med Försäkringsbolaget. Nu ska jag börja härja med parkeringsbolag också.


Och så har jag världens PMS också........

Min stackars familj får utstå en hel del humörsvängningar och utbrott just nu.
Det är lite för mycket som händer nu på en och samma gång.

Nu måste jag försöka lägga detta åt sidan ett tag så att vi kan fortsätta fira födelsedag här hemma eftersom att min förtjusande make (han som får ta smällen när mitt humör svänger) fyller år idag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar