torsdag 29 oktober 2015

Måste bara få det ur mig

I dag hade vi bokat Bowling på O´Learys. Bowla är ju superkul för hela familjen och inget vi gör så där överdrivet ofta. Glömmer lite bort den aktiviteten faktiskt, vilket ju är synd.
Hur som helst så bokade jag i måndags, och i dag var det dags.
När vi kom dit så såg jag en lapp där det stod "Priser v. 44 höstlov". Jag läste samtidigt som jag betalade och tanken fladdrade förbi att, vad kul de sänker priserna på höstlovet.
När vi gick från kassan för att byta skor började hjulen snurra lite mer, vad betalade jag egentligen? 360 kr! brukar det inte kosta 260 kr?! Nu började poletten trilla ner fast jag slängde de tankarna åt sidan och hade en kul timme tillsammans med familjen.
Jag är glad att jag slängde tanken åt sidan. När jag sedan gick därifrån efter vi hade spelat, tog jag fram mobilen, surfade in på hemsidan och såg att ordinarie pris är 260 kronor för en bana men v. 44 kostar det 360 kronor per bana och då blev jag rasande.

Så jäkla grisigt att höja priset med nästan 40 procent bara för att det är lov. Jag fattar ju också varför de gör det. De vet att det är en aktivitet som många planerar in och genomför på lovet. Det är en alldeles utomordentligt bra aktivitet för dem som firar lovet på hemmaplan.
Det är ju världens chans att öka på vinstmarginalen.
Tyvärr finns det ju de som inte har det så jäkla fett ställt och då är en hundring ganska mycket pengar.
Även om det kanske inte påverkar just min ekonomi så blir jag ändå förbaskad och hade definitivt bojkottat stället om jag bara hade haft huvudet på skaft när jag bokade.

Visst höjs priserna på andra ställen när det är lov, det är ju allmänt känt. Resorna blir ju markant mycket dyrare. Men det här blir så uppenbart grisigt. En aktivitet som ju många kan ha råd med och så höjs den så mycket under lovveckan. Det är ju som att Mc Donalds skulle höja sitt Happy Meal bara för att det är höstlov och det lär säljas en uppsjö av dessa denna vecka.
Eller att matvarubutikerna höjer priset på godis bara för att det är Halloween.

DÅLIGT O´LEARYS!! DÅLIGT!!!

Jag kommer definitivt ha detta med mig och välja annat ställe nästa gång vi ska bowla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar