lördag 3 oktober 2015

Kalas hela långa dagen

Det blev ett par stressrelaterade sammanbrott men klockan 11:00 stod brunchen på bänken, redo för kalasgäster.

Pannkakor med lönnsirap och rårörda bär,  ceasarsallad, smoothie, 

Färskt bröd (nej jag hade inte bakat själv) och pålägg av olika slag.

Äggröra, bacon och ostpaj
I vanlig ordning trodde jag inte att maten skulle räcka men det gjorde den förstås med råge. Det finns massor kvar. Jag testade ett nytt sätt att steka bacon och det var ett toppensätt. Jag stekte i ugnen, det sköter sig själv, blir inget stekos, och resultatet blir välstekt och knaprigt.

Många fina presenter förstås.

Och tårta.....
Nu har vi avverkat samtliga födelsedagar i familjen så nu är det rättvist igen.

Jag passar också på att bjuda på en liten sötnötbild. Ebbabebba säger Hej!


Mattias är i väg och representerar familjen W på 40 års firande och jag tänker stämpla ut och slänga mig pladask i soffan och glo på tv en stund innan sandmannen kommer på besök.


För er som inte sett De fem legenderna så är detta snubben som får alla barn att somna och drömma söta drömmar. Bara säger det så att ni inte får några konstiga idéer.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar