onsdag 21 oktober 2015

Dagens känsla

Jag känner mig lite Ioristisk idag.
Dagen har varit allmänt dålig tycker jag, men frågan är om den har varit det eller om det är min Iorism som talar.
Att vara ioristisk betyder att man är lite så där Pessimistisk och cynisk i största allmännhet och så lite melankolisk i synnerhet.
Jag känner mig rätt säker på vad som orsakar min Iorism, det stavas PMS och drabbar mig och min omgvning så där en gång i månaden.

I dag är en sådan dag där min Iorism råkar sammanfalla med diverse aktiviteter på jobbet som kräver en annan sinnestämmning för att falla väl ut. Detta resulterar i att jag nu tvingas ta till andra åtgärder för att bättra på oddsen att jag ska slippa bocka av dagen som helrutten.
Åtgärder som att strunta fullkomligt i att laga mat när Mattias och Elias är på fotboll och istället köpa från Mc Donalds.
Sitta i soffan och titta på Dessertmästarna istället för att plocka i ordning på alla kläder som ligger slängda i sovrummet.
Kliva över allt som ligger i trappen istället för att ta upp det och placera ut det på deras rätta ställen.
Lite sådana saker helt enkelt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar